Koszyk

Twój koszyk jest pusty

Wydawnictwo

okładka

Facebook

YouTube

Sponsorzy
Fundacji Rycerzy Jedi

cover
Wydawnictwo: Centrum Metody Krakowskiej

Opis:

Szergi 2 

 

Szereg jest ciągiem elementów ustawionych obok siebie w linii prostej – przytoczona najprostsza definicja ujmuje to, co najistotniejsze w języku mówionym i pisanym. 

 

Dzięki linearnemu porządkowi głosek w słowach i liter w wyrazach zapisanych, możliwe jest budowanie znaczeń. 

Jakiekolwiek zakłócenie tego porządku nadaje wypowiedzeniu inny sens (kot : kto, nos : son, seton : notes). 

 

Liczne błędy w uszeregowaniu znaków językowych można obserwować u dorosłych osób z afazją, u dzieci z autyzmem, alalią i afazją dziecięcą, u uczniów z dysleksją, a także u osób uczących się języków obcych.

 

Podczas konstruowania szeregów do ćwiczeń stymulujących muszą być uwzględnione następujące cechy:

a) rosnąca wielkość (od najmniejszego do największego),

b) malejąca wielkość (od największego do najmniejszego),

c) stopniowe domykanie rysunku,

d) rosnąca intensywność barwy.

 

Zestaw zawiera 65 elementów o wymiarach 6x6cm. Umożliwia wykonywanie ćwiczeń polegających na kontynuowaniu szeregów i uzupełnianiu szeregów. 

Aby wykonać ćwiczenia polegające na naśladowaniu szeregów należy zaopatrzyć się w dwa zestawy elementów.

Do zestawu dołączona jest również instrukcja z propozycjami ćwiczeń. 

 

Galeria zdjęć