Wydawnictwo

cover

Facebook

YouTube

Sponsorzy
Fundacji Rycerzy Jedi

Aktualności

 

Znaczenie kontaktu twarzą w twarz

Znaczenie kontaktu twarzą w twarz

 

W dzisiejszym artykule wyjaśnimy, dlaczego to takie ważne, by już od pierwszych dni dziecka nawiązywać z nim kontakt twarzą w twarz.

Więcej...

Co to jest kategoryzacja i jak ją ćwiczyć?

Co to jest kategoryzacja i jak ją ćwiczyć?

 

W dzisiejszym artykule rozłożymy na czynniki pierwsze ćwiczenia kategoryzowania.

Więcej...

Czym się różnią prawa i lewa półkula mózgu?

Czym się różnią prawa i lewa półkula?

 

Terapeuci bardzo często po zajęciach dają rodzicom wskazówki, na co powinni położyć nacisk przy pracy z dzieckiem w domu. Niejednokrotnie słyszeliście pewnie, by ćwiczyć umiejętności, za które odpowiadają lewa i prawa półkula mózgu dziecka. Ale czy zastanawialiście, za co konkretnie każda z tych półkul odpowiada?

Więcej...

Metoda Krakowska® - fakty i mity

Metoda Krakowska - fakty i mity

 

W dzisiejszym artykule przyjrzymy się mitom panującym wokół Metody Krakowskiej® i - mamy nadzieję - raz na zawsze je obalimy!

Więcej...

Ćwiczenia wspierające rozwój dziecka w drugim roku życia

 

ćwiczenia wspierające rozwój dwulatkaW poprzednich artykułach wyjaśniliśmy, dlaczego warto stymulować rozwój dziecka w pierwszym roku życia oraz podpowiedzieliśmy Wam, jakie ćwiczenia wspierają rozwój niemowlęcia.


Zaprezentowaliśmy też zestaw konkretnych pomocy, przyborów i zabawek dla dzieci rozpoczynających stymulację.
Wskazane przez nas przybory i zabawki świetnie nadadzą się także do ćwiczeń stymulacji rozwoju dziecka w drugim roku życia, a przykłady takich ćwiczeń omówimy w dzisiejszym artykule.

Więcej...

W poszukiwaniu utraconej miłości

W poszukiwaniu utraconej miłości

 

Termin autyzm wywodzi się z greckiego autos (sam). Moje rozważania dotyczyć będą izolacji dziecka z autyzmem, samotności jego rodziców, czasem także terapeutów. Diagnoza autyzmu przynosi cierpienie całej rodzinie, wszyscy jej członkowie pozostają przejmująco samotni w przeżywanej trwodze o przyszłe, wspólne dni.

Więcej...

Dziennik Wydarzeń - wyjątkowa kolekcja dziecięcych wspomnień



DW

Dziennik Wydarzeń to rodzaj pamiętnika tworzonego wspólnie przez rodziców i dziecko, w którym każdego dnia zapisuje się ważne wydarzenia z życia dziecka (np. urodziny, wyjście do kina, do teatru, do ZOO), codzienne sytuacje (np. zakupy, pieczenie ciasta, spacer, wizyta na placu zabaw) lub sytuacje społeczne, w których wymagane jest konkretne zachowanie, także językowe (np. zwroty grzecznościowe).

Więcej...

Jak pomóc dziecku z zespołem Aspergera?

 

Jak pomóc dziecku z zespołem Aspergera

 

Dziecko z zespołem Aspergera może znaleźć się w każdej grupie przedszkolnej lub w każdej klasie.

 

Wiele przypadków nie zostaje wcześnie zdiagnozowanych, a pozornie prawidłowy rozwój mowy małych dzieci usypia czujność otoczenia. Często to matki jako pierwsze sygnalizują niepokój związany z zaburzonymi zachowaniami czy reakcjami dziecka i ta bardzo cenna i rzadko bezpodstawna intuicja matek jest wystarczającym powodem, aby poszukać specjalisty mogącego zdiagnozować dziecko.

Więcej...

Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania® - praktyka

symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania - praktyka

 

W poprzednim artykule przedstawiliśmy Wam teorię symultaniczno-sekwencyjnej nauki czytania®. Dzisiaj pokażemy Wam, jak w praktyce przystąpić do nauki czytania metodą sylabową.

Więcej...

Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania® - teoria

symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania - teoria

 

Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania® to metoda czytania sylabami i jeden z elementów terapeutycznych Metody Krakowskiej®. Opiera się ona na wiedzy na temat funkcjonowania ludzkiego mózgu. Twórczynią Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania® jest prof. Jagoda Cieszyńska.

Więcej...

Metoda Krakowska® - charakterystyka terapii neurobiologicznej

Metoda Krakowska - charakterystyka terapii neurobiologicznejMetoda Krakowska® to terapia neurobiologiczna stymulująca wszystkie funkcje poznawcze dziecka. Podstawowym jej założeniem jest naśladowanie kolejnych etapów rozwoju dzieci zdrowych w celu ustalenia programu ćwiczeń dla dzieci z zaburzeniami genetycznymi i rozwojowymi. Za twórczynię Metody Krakowskiej® uważa się prof. dr hab. Jagodę Cieszyńską.

Więcej...

Wpływ wysokich technologii na rozwój dziecka

Wpływ wysokich technologii na rozwój dziecka

Rodzice - co zrozumiałe - uwielbiają wyobrażać sobie przyszłe sukcesy naukowe i zawodowe swoich dzieci i z tego powodu łatwo przekonać ich do „edukacyjnych” programów telewizyjnych, gier komputerowych, smartfonów czy tabletów, sugerując korzyści z ich wczesnego używania.

To prawda, wysokie technologie mają ogromny wpływ na rozwój sfery fizycznej, intelektualnej i emocjonalnej dziecka. Ale z całą pewnością nie jest to wpływ korzystny.

Więcej...

Wpływ oburęczności na nabywanie systemu językowego

Wpływ oburęczności

 

Im wcześniej pomożemy dziecku wybrać dominującą rękę tym wcześniej będzie ono gotowe do rozumienia mowy otoczenia i samodzielnego budowania zdań gramatycznie poprawnych.

 

Więcej...

Co na początek? Pomoce dla dzieci zaczynających stymulację

Pomoce dla dzieci zaczynających stymulacjęZ poprzednich artykułów dowiedzieliście się, dlaczego warto stymulować rozwój dziecka w pierwszym roku życia oraz jakie konkretne ćwiczenia wykonywać, by osiągnąć najlepsze rezultaty.


Dzisiaj zaprezentujemy Wam zestaw konkretnych pomocy, przyborów i zabawek dla dzieci rozpoczynających stymulację.

Więcej...

Niemówiący trzylatek - czy ma jeszcze czas?

Niemówiący trzylatek - czy ma jeszcze czas?Ile razy słyszeliście, że „chłopcy mówią później od dziewczynek”? 

Słowa te możecie usłyszeć od członków swojej rodziny, przyjaciół, znajomych, a nawet - od lekarza Waszego dziecka. W trakcie bilansów pediatrycznych rozwój mowy często bowiem jest pomijany.

Tymczasem brak rozwoju mowy do drugiego i trzeciego roku życia dziecka jest zawsze niepokojący i świadczy o deficytach rozwojowych. 

Więcej...

Telefon wsparcia

Ćwiczenia wspierające rozwój dziecka do 12. miesiąca życia

Jak stymulować niemowlęW poprzednim wpisie wyjaśniliśmy, dlaczego stymulacja wszystkich funkcji poznawczych dziecka od pierwszych tygodni jego życia jest tak istotna dla jego dalszego rozwoju. 

 

W tym wpisie zaprezentujemy Wam konkretne ćwiczenia i metody stymulacji rozwoju niemowląt do 12. miesiąca życia. 

Więcej...

Dlaczego warto stymulować rozwój dziecka w pierwszym roku życia?

Dlaczego warto stymulować rozwój niemowlęcia?
Pierwsze lata mają kluczowe znaczenie dla całego późniejszego życia człowieka.

 

Umysł dziecka w pierwszym roku życia chłonie wiele informacji ze środowiska zewnętrznego i jest od niego całkowicie uzależniony.

Dlatego też okres niemowlęcy jest tak szczególny - to czas intensywnych zmian, w którym w największym stopniu wykształcają się możliwości intelektualne, jakimi człowiek dysponować będzie przez resztę życia.

Więcej...