Wydawnictwo

cover

Facebook

YouTube

Sponsorzy
Fundacji Rycerzy Jedi

Szkolenia

NOWOŚĆ!

 

Certyfikat „Specjalisty Symultaniczno -Sekwencyjnej Nauki Czytania®” - dający UPRAWNIENIA do pracy „Symultaniczno-Sekwencyjną Nauką Czytania®”.

 

Warunki, jakie należy spełnić, aby go otrzymać:

 

I. Uczestnictwo w TRZECH szkoleniach:

 

1. „Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania®”

 

2. „Dziecko zagrożone dysleksją, z dysleksją i innymi zaburzeniami - wspomaganie rozwoju”

 

3 a. „Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania® w przedszkolu”

 

lub

 

3 b. „Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania® w szkole”

 

 

 

II . Zdanie teoretycznego i praktycznego egzaminu. Termin egzaminu będzie ustalany indywidualnie.

 

 

 

Szkolenia z "Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania®" oraz "Emisja głosu dla nauczycieli" możemy przeprowadzić także w Państwa placówce.

Szczegóły: magda@centrummetodykrakowskiej.pl lub 789-369-629

 

Szkolenia podstawowe w ramach Metody Krakowskiej (zalecana kolejność kończenia szkoleń):

 

1. Terapia Neurobiologiczna

2. Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania®

3. Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji

4. Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych

5. Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych (szkolenie odbywa się wyłącznie w Krakowie)

 

Pozostałe szkolenia są szkoleniami uzupełniającymi.

 

Informacja dla osób ubiegających się o certyfikat terpauty Metody Krakowskiej®; uznajemy tylko szkolenia organizowane przez Centrum Metody Krakowskiej® lub przy naszym współudziale.

 

Warunki wpisania na listę terapeutów MK znajdują się z zakładce "Więcej" -> "Do pobrania"

 

Aktualne szkolenia

Tytuł:Stymulacja funkcji poznawczych dzieci z zespołem Downa Data:06.08.2017

Miejsce: Warszawa, Mokotowska 46a lok. 23
Godziny: 10:00 - 15:00
Prowadzący: Marta Młodzińska
Cena: 300

Opis: rozwiń »

PLAN

 
  1. Metoda Krakowska jako stymulacja rozwoju dzieci z zespołem Downa.

  2. Jak stymulować rozwój systemu językowego i innych funkcji poznawczych?

  3. Terapia Ali Metodą Krakowską.

 

4. Jak Pola, Bogusia,  Igor i Krzyś uczą się świata

 

Szkolenie przeznaczone jest dla terapeutów wczecznej interwencji, pedagogów, logopedów, psychologów, nauczycieli przedszkolnych, studentów i rodziców.

Uczestnicy otrzymują certyfikaty potwierdzające udział w szkoleniu.

Na szkoleniu będzie można nabyć nasze pomoce w promocyjnej cenie.

 

Rezerwuj
Wolne miejsca: 12

Tytuł:Terapia Neurobiologiczna - dla początkujących Data:07.08.2017

Miejsce: Warszawa, Centrum Metody Krakowskiej, ul. Mokotowska 46A lok 23
Godziny: 10:00 - 15:00
Prowadzący: Jagoda Cieszyńska
Cena: 350

Opis: rozwiń »

Na szkoleniu zostaną poruszone następujące zagadnienia:

  1.  
    1. 1. Podstawy terapii neurobiologicznej
    2. 2. Mózgowa organizacja funkcji poznawczych
    3. 3. Osiem głównych procesów rozwoju neuronalnego
    4. 4. Zakłócenie rozwojowe i zaburzenia rozwoju
    5. 5. Zasady rozwoju neuronalnego
    6. 6. Mechanizm stymulacji
    7. 7. Terapia słuchowa
    8. 8. MTG, GA
    9. 9. Terapia funkcji wzrokowych
    10. 10.Wybór dominującej ręki
    11. 11.Stymulacja zabawy
    12. 12.Stymulacja lewej półkuli mózgu (sekwencje, szeregi, relacje)
    13. 13 Terapia zachowań społecznych
    14. 14 Stymulacja funkcji motorycznych
    15. 15 Stymulacja przetwarzania bodźców smakowych, zapachowych i dotykowych
    16. 16 Stymulacja pamięci
    17. 17 Ćwiczenia kategoryzacji i myślenia przyczynowo-skutkowego
    18. 18 Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka CzytaniaŽ i kształtowanie systemu językowego (programowanie języka, metody komunikacyjne, dzienniki wydarzeń)

     

  2. Szkolenie przeznaczone jest dla terapeutów wczecznej interwencji, pedagogów, logopedów, psychologów, nauczycieli przedszkolnych, studentów i rodziców.

    Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenia potwierdzające udział w szkoleniu.

    Na szkoleniu będzie można nabyć nasze pomoce w promocyjnej cenie.

Rezerwuj
Zapisy na listę rezerwową

Tytuł:Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania® Data:11.08.2017

Miejsce: Warszawa, Centrum Metody Krakowskiej, ul. Mokotowska 46A lok 23
Godziny: 11:00 - 16:00
Cena: 320

Opis: rozwiń »

Plan szkolenia:

     I.  Od samogłosek prymarnych do sylaby otwartej

  1. Nauka powtarzania, rozpoznawania i odczytywania samogłosek

  2. Nauka globalnego rozpoznawania i odczytywania wyrażeń dźwiękonaśladowczych

  3. Nauka powtarzania, rozpoznawania i odczytywania sylab otwartych

  4. Nauka globalnego rozpoznawania wyrazów

      II.   Od sylaby otwartej do pierwszych wyrazów

      III.  Czytanie sylab zamkniętych

      IV.  Czytanie nowych sylab otwartych i zamkniętych

      V.   Samodzielne czytanie tekstów

 5.  Zasada:  POWTARZANIE, ROZUMIENIE, NAZYWANIE

 

Szkolenie przeznaczone jest dla terapeutów wczecznej interwencji, pedagogów, logopedów, psychologów, nauczycieli przedszkolnych, studentów i rodziców.

Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenia potwierdzające udział w szkoleniu.

Na szkoleniu będzie można nabyć nasze pomoce w promocyjnej cenie.

 

 

ZAPISY ZAKOŃCZONE

Tytuł:Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją ) Data:12.08.2017

Miejsce: Warszawa, Centrum Metody Krakowskiej, ul. Mokotowska 46A lok 23
Godziny: 09:00 - 15:00
Cena: 330

Opis: rozwiń »

Program:

  1. Typologia zaburzeń mowy wg S. Grabiasa oraz procedura postępowania logopedycznego.

 

  1. Model rozwoju mowy dzieci z głuchotą, niedosłuchem, afazją, autystycznych.

 

  1. Zasady minimalizacji systemu językowego i komunikacyjnego. Ustalenie hierarchii kategorii językowych.

 

  1. Zminimalizowanie gramatyki i powiązanie ustalonego zasobu reguł gramatycznych z regułami komunikacyjnymi.

 

  1. Etapy programowania języka:

 

- od samogłosek i wyrażeń dźwiękonaśladowczych do prymarnych sylab,

- od sylaby otwartej do pierwszego słowa,

- od pierwszych słów do wypowiedzi wieloczłonowych,

- od wypowiedzi wieloczłonowych do minimalnego zasobu leksykalnego.

 

 Budowanie tekstów na odpowiednich etapach programowania języka.

 

 

Szkolenie przeznaczone jest dla terapeutów wczecznej interwencji, pedagogów, logopedów, psychologów, nauczycieli przedszkolnych, studentów i rodziców.
 
Uczestnicy otrzymują certyfikaty potwierdzające udział w szkoleniu.
Na szkoleniu będzie można nabyć nasze pomoce w promocyjnej cenie.
ZAPISY ZAKOŃCZONE

Tytuł:Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania® Data:18.08.2017

Miejsce: Kraków, Centrum Metody Krakowskiej, ul. Rakowicka 65
Godziny: 10:00 - 15:00
Cena: 300

Opis: rozwiń »

Plan szkolenia:

     I.  Od samogłosek prymarnych do sylaby otwartej

  1. Nauka powtarzania, rozpoznawania i odczytywania samogłosek

  2. Nauka globalnego rozpoznawania i odczytywania wyrażeń dźwiękonaśladowczych

  3. Nauka powtarzania, rozpoznawania i odczytywania sylab otwartych

  4. Nauka globalnego rozpoznawania wyrazów

      II.   Od sylaby otwartej do pierwszych wyrazów

      III.  Czytanie sylab zamkniętych

      IV.  Czytanie nowych sylab otwartych i zamkniętych

      V.   Samodzielne czytanie tekstów

 5.  Zasada:  POWTARZANIE, ROZUMIENIE, NAZYWANIE

 

Szkolenie przeznaczone jest dla terapeutów wczecznej interwencji, pedagogów, logopedów, psychologów, nauczycieli przedszkolnych, studentów i rodziców.

Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenia potwierdzające udział w szkoleniu.

Na szkoleniu będzie można nabyć nasze pomoce w promocyjnej cenie.

 

 

Rezerwuj
Zapisy na listę rezerwową

Tytuł:Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania® Data:18.08.2017

Miejsce: Lublin, Hotel Victoria, ul. Prezydenta Gabriela Narutowicza 58/60
Godziny: 14:00 - 19:00
Cena: 310

Opis: rozwiń »

Plan szkolenia:

     I.  Od samogłosek prymarnych do sylaby otwartej

  1. Nauka powtarzania, rozpoznawania i odczytywania samogłosek

  2. Nauka globalnego rozpoznawania i odczytywania wyrażeń dźwiękonaśladowczych

  3. Nauka powtarzania, rozpoznawania i odczytywania sylab otwartych

  4. Nauka globalnego rozpoznawania wyrazów

      II.   Od sylaby otwartej do pierwszych wyrazów

      III.  Czytanie sylab zamkniętych

      IV.  Czytanie nowych sylab otwartych i zamkniętych

      V.   Samodzielne czytanie tekstów

 5.  Zasada:  POWTARZANIE, ROZUMIENIE, NAZYWANIE

 

Szkolenie przeznaczone jest dla terapeutów wczecznej interwencji, pedagogów, logopedów, psychologów, nauczycieli przedszkolnych, studentów i rodziców.

Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenia potwierdzające udział w szkoleniu.

Na szkoleniu będzie można nabyć nasze pomoce w promocyjnej cenie.

 

 

Rezerwuj
Zapisy na listę rezerwową

Tytuł:Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją ) Data:19.08.2017

Miejsce: Lublin, Hotel Victoria, ul. Prezydenta Gabriela Narutowicza 58/60
Godziny: 09:00 - 14:00
Cena: 310

Opis: rozwiń »

Program:

  1. Typologia zaburzeń mowy wg S. Grabiasa oraz procedura postępowania logopedycznego.

 

  1. Model rozwoju mowy dzieci z głuchotą, niedosłuchem, afazją, autystycznych.

 

  1. Zasady minimalizacji systemu językowego i komunikacyjnego. Ustalenie hierarchii kategorii językowych.

 

  1. Zminimalizowanie gramatyki i powiązanie ustalonego zasobu reguł gramatycznych z regułami komunikacyjnymi.

 

  1. Etapy programowania języka:

 

- od samogłosek i wyrażeń dźwiękonaśladowczych do prymarnych sylab,

- od sylaby otwartej do pierwszego słowa,

- od pierwszych słów do wypowiedzi wieloczłonowych,

- od wypowiedzi wieloczłonowych do minimalnego zasobu leksykalnego.

 

 Budowanie tekstów na odpowiednich etapach programowania języka.

 

 

Szkolenie przeznaczone jest dla terapeutów wczecznej interwencji, pedagogów, logopedów, psychologów, nauczycieli przedszkolnych, studentów i rodziców.
 
Uczestnicy otrzymują certyfikaty potwierdzające udział w szkoleniu.
Na szkoleniu będzie można nabyć nasze pomoce w promocyjnej cenie.
Rezerwuj
Wolne miejsca: 18

Tytuł:Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją ) Data:19.08.2017

Miejsce: Kraków, Centrum Metody Krakowskiej, ul. Rakowicka 65
Godziny: 09:00 - 15:00
Cena: 310

Opis: rozwiń »

Program:

  1. Typologia zaburzeń mowy wg S. Grabiasa oraz procedura postępowania logopedycznego.

 

  1. Model rozwoju mowy dzieci z głuchotą, niedosłuchem, afazją, autystycznych.

 

  1. Zasady minimalizacji systemu językowego i komunikacyjnego. Ustalenie hierarchii kategorii językowych.

 

  1. Zminimalizowanie gramatyki i powiązanie ustalonego zasobu reguł gramatycznych z regułami komunikacyjnymi.

 

  1. Etapy programowania języka:

 

- od samogłosek i wyrażeń dźwiękonaśladowczych do prymarnych sylab,

- od sylaby otwartej do pierwszego słowa,

- od pierwszych słów do wypowiedzi wieloczłonowych,

- od wypowiedzi wieloczłonowych do minimalnego zasobu leksykalnego.

 

 Budowanie tekstów na odpowiednich etapach programowania języka.

 

 

Szkolenie przeznaczone jest dla terapeutów wczecznej interwencji, pedagogów, logopedów, psychologów, nauczycieli przedszkolnych, studentów i rodziców.
 
Uczestnicy otrzymują certyfikaty potwierdzające udział w szkoleniu.
Na szkoleniu będzie można nabyć nasze pomoce w promocyjnej cenie.
Rezerwuj
Zapisy na listę rezerwową

Tytuł:Alalia (opóźniony rozwój mowy, SLI) - diagnoza i terapia Data:25.08.2017

Miejsce: Kraków, Centrum Metody Krakowskiej, ul. Rakowicka 65
Godziny: 10:00 - 15:00
Prowadzący: Ewa Bielenda-Mazur
Cena: 300

Opis: rozwiń »

Plan

 

  1. 1.Alalia – definicja i miejsce w klasyfikacji zaburzeń mowy
  2. 2.Etiopatogeneza i epidemiologia zaburzenia
  3. 3.Objawy alalii w pierwszych latach życia wobec wyznaczników prawidłowego rozwoju mowy
  4. Profilaktyka – co robić, by ułatwić dziecku rozwój mowy
  5. 4.Diagnoza – sfery poznawcze, społeczne, język; narzędzia diagnostyczne
  6. 5.Problem diagnozy różnicowej alalii – afazji / autyzmu / ZA w pierwszych latach życia dziecka
  7. 6.Rokowania – alalia a dyslalia, dysleksja
  8. 7.Terapia – sfery poznawcze i językowe

 

  1. Szkolenie przeznaczone jest dla terapeutów wczecznej interwencji, pedagogów, logopedów, psychologów, nauczycieli przedszkolnych, studentów i rodziców.

    Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenia potwierdzające udział w szkoleniu.

    Na szkoleniu będzie można nabyć nasze pomoce w promocyjnej cenie.

 

Rezerwuj
Wolne miejsca: 10

Tytuł:Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania® w szkole Data:28.08.2017

Miejsce: Kraków, Centrum Metody Krakowskiej, ul.Rakowicka 65
Godziny: 10:00 - 15:00
Cena: 290

Opis: rozwiń »

Plan szkolenia:

   - eksperyment pedagogiczny - nowe działania w procesie kształcenia,

   - etapy nauki czytania w grupie szkolnej,
   - organizacja zajęć edukacyjnych,
   - scenariusze zajęć,
   - nauka pisania,
   - budowanie tekstów.
 
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które ukończyły szkolenie Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania®
 

Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenia potwierdzające udział w szkoleniu.

Na szkoleniu będzie można nabyć nasze pomoce w promocyjnej cenie.

 

Rezerwuj
Wolne miejsca: 21

Tytuł:Dziecko zagrożone dysleksją, z dysleksją i innymi zaburzeniami - wspomaganie rozwoju Data:29.08.2017

Miejsce: Kraków, Centrum Metody Krakowskiej, ul.Rakowicka 65
Godziny: 10:00 - 15:00
Cena: 290

Opis: rozwiń »

Program:

 

W ramach szkolenia prezentowanesą ćwiczenia wspomagające naukę czytania z zakresu:

-percepcji wzrokowej 

-percepcji słuchowej

-pamięci

-myślenia

-motoryki.

Przedstawiona jest terapia w ujęciu neurobiologicznym. 

Uczestnicy poznają pojawiające się błędy w czytaniu u dzieci i  strategie postępowania wspomagającego.

Omówiony jest również trening doskonalenia techniki czytania.

W skład szkolenia wchodzą prezentacje instruktażowe oraz ćwiczenia warsztatowe dla uczestników.

 

 

Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które ukończyły szkolenie Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania®!

 

 

 

Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenia potwierdzające udział w szkoleniu.

Na szkoleniu będzie można nabyć nasze pomoce w promocyjnej cenie.

 

 

Rezerwuj
Wolne miejsca: 19

Tytuł:Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych Data:30.08.2017

Miejsce: Kraków, Centrum Metody Krakowskiej, ul. Rakowicka 65
Godziny: 10:00 - 16:00
Cena: 350

Opis: rozwiń »
Zagadnienia:

1. Wczesne symptomy zaburzeń autystycznych. 2. Najważniejsze różnice między autyzmem a zespołem Aspergera 3. Podstawy Manualnego Torowania Głosek 4. Programowanie terapii neurobiologicznej dla dzieci autystycznych - studium przypadku. W czasie szkolenia pokazane zostaną filmy instruktażowe.

 

Szkolenie przeznaczone jest dla terapeutów wczecznej interwencji, pedagogów, logopedów, psychologów, nauczycieli przedszkolnych, studentów i rodziców.

Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenia potwierdzające udział w szkoleniu.

Na szkoleniu będzie można nabyć nasze pomoce w promocyjnej cenie.

Rezerwuj
Zapisy na listę rezerwową

Tytuł:Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych - usprawnianie pracy lewej półkuli mózgu Data:31.08.2017

Miejsce: Kraków, Centrum Metody Krakowskiej, ul. Rakowicka 65
Godziny: 10:00 - 15:00
Prowadzący: Marta Korendo
Cena: 310

Opis: rozwiń »

W czasie spotkania omówione zostaną najważniejsze funkcje poznawcze i językowe lewej półkuli mózgu. Przede wszystkim jednak przedstawione zostaną sposoby stymulacji lewej półkuli oraz usprawniania mechanizmów lewopółkulowych, koniecznych podczas przetwarzania informacji językowych.

W programie szkolenia przewidziane zostały filmy instruktażowe. 

Plan:

1) Funkcje językowe i poznawcze lewej półkuli mózgu 
2) Stymulacja i terapia mechanizmów lewopółkulowych 
    a) sekwencje 
    b) analiza 
    c) relacje 
3. Dominacja lewej półkuli mózgu a poziom sprawności językowych 
4.Objawy braku dominacji lewej półkuli dla funkcji językowych (kliniczne konsekwencje wzorca lateralizacji)

 

Szkolenie przeznaczone jest dla terapeutów wczecznej interwencji, pedagogów, logopedów, psychologów, nauczycieli przedszkolnych, studentów i rodziców.

Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenia potwierdzające udział w szkoleniu.

Na szkoleniu będzie można nabyć nasze pomoce w promocyjnej cenie.

Rezerwuj
Wolne miejsca: 13

Tytuł:Diagnoza i terapia wad wymowy Data:02.09.2017

Miejsce: Warszawa, Mokotowska 46a lok. 23
Godziny: 11:00 - 16:00
Prowadzący: Alicja Kabała
Cena: 300

Opis: rozwiń »

Plan szkolenia:

  1. 1. Wada wymowy- problemy terminologiczne.

  2. 2. Najczęściej spotykane wady wymowy- analiza i charakterystyka.

  3. 3. Od diagnozy do terapii:

- analiza podłoża trudności artykulacyjnych

- metody korygowania głosek

- etapy pracy nad wadliwą wymową

4. Utrwalanie prawidłowej artykulacji.

5. Część warsztatowa.

 

Szkolenie przeznaczone jest dla terapeutów wczecznej interwencji, pedagogów, logopedów, psychologów, nauczycieli przedszkolnych, studentów i rodziców.
Uczestnicy otrzymują certyfikaty potwierdzające udział w szkoleniu.
Na szkoleniu będzie można nabyć nasze pomoce w promocyjnej cenie.

 

 

Rezerwuj
Wolne miejsca: 17

Tytuł:Metody wywoływania głosek Data:09.09.2017

Miejsce: Kraków, Centrum Metody Krakowskiej, ul. Rakowicka 65
Godziny: 10:00 - 15:00
Prowadzący: Alicja Kabała
Cena: 290 zł

Opis: rozwiń »



Plan szkolenia:

1. Problem diagnostyczny- niezakończony rozwój mowy,opóźniony rozwój wymowy,wada wymowy. 2. Przyczyny trudności w opanowaniu systemu językowego. 3. Budowa i działanie aparatu artykulacyjnego. 4. Klasyfikacja artykulacyjna głosek polskich. Warunki normatywnej wymowy. 5. Metody wywoływania samogłosek. 6. Metody wywoływania spółgłosek.
 

Szkolenie przeznaczone jest dla terapeutów wczecznej interwencji, pedagogów, logopedów, psychologów, nauczycieli przedszkolnych, studentów i rodziców.

 

Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenia potwierdzające udział w szkoleniu.

 

Na szkoleniu będzie można nabyć nasze pomoce w promocyjnej cenie.

 
Rezerwuj
Wolne miejsca: 18